חדר מפג"ש

תפקודי‭ ‬לומד‭ ‬הם‭ ‬שורה‭ ‬של‭ ‬מיומנויות‭ ‬שנועדו‭ ‬להיטיב‭ ‬ולהעמיק‭ ‬את‭ ‬יכולות‭ ‬הלומד‭. ‬מיומנויות‭ ‬אלו‭ ‬ממוקדים‭ ‬תהליכי‭ ‬למידה‭, ‬בדגש‭ ‬על‭ ‬עקרונות‭ ‬הלמידה‭ ‬המשמעותית‭: ‬ערך‭, ‬מעורבות‭ ‬ורלוונטיות‭.‬

המאה‭ ‬ה‭- ‬21‭ ‬מזמנת‭ ‬למורים‭ ‬את‭ ‬התובנה‭ ‬שהקניית‭ ‬מיומנויות‭ ‬חשובה‭ ‬לפחות‭ ‬באותה‭ ‬המידה‭, ‬אם‭ ‬לא‭ ‬יותר‭, ‬מהקניית‭ ‬ידע‭, ‬תוכן‭ ‬וחומר‭ ‬הלימודי‭. ‬תלמיד‭ ‬שרוכש‭ ‬ומיישם‭ ‬את‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד‭, ‬רוכש‭ ‬למעשה‭ ‬כלים‭ ‬המסייעים‭ ‬ללמידתו‭, ‬להתפתחותו‭, ‬ולהשתלבותו‭ ‬הקלה‭ ‬בחיי‭ ‬החברה‭ ‬והקהילה‭ ‬שלאחר‭ ‬בית‭ ‬הספר‭. ‬מתוך‭ ‬תפיסה‭ ‬שההוראה‭ ‬בפסג‭"‬ה‭ ‬היא‭ ‬מודלינג‭ ‬לעו‭"‬ה‭ ‬הבאים‭ ‬בשעריה‭ ‬ומתוך‭ ‬חשיבה‭ ‬שלמידה‭ ‬משמעותית‭ ‬צריכה‭ ‬להתרחש‭ ‬גם‭ ‬במסגרת‭ ‬ההשתלמויות‭ – ‬בשנת‭ ‬תשע‭"‬ז‭ ‬קיימנו‭ ‬מפגשים‭ ‬עם‭ ‬רוב‭ ‬מורי‭ ‬המורים‭ ‬להעברת‭ ‬נושא‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד‭. ‬בנוסף‭, ‬נבנה‭ ‬מרחב‭ ‬פדגוגי‭ ‬שיתופי‭ ‬בפסג‭"‬ה – ‬מפג‭"‬ש – ‬המביא‭ ‬לידי‭ ‬ביטוי‭ ‬את‭ ‬התפקודים‭ ‬השונים‭.‬

מטרת‭ ‬החדר‭: ‬הטמעת‭ ‬התפקודים‭ ‬השונים‭ ‬אצל‭ ‬מורי‭ ‬המורים, ‬מדריכים, ‬מורים‭ ‬וגננות‭ ‬מתוך‭ ‬חוויה‭ ‬רב‭ ‬חושית‭ ‬המותאמת‭ ‬למיומנויות‭ ‬המאה‭ ‬ה21. ‬החדר‭ ‬נבנה‭ ‬לאחר‭ ‬למידה‭ ‬מעמיקה‭ ‬של‭ ‬צוות‭ ‬הפסג‭"‬ה‭ ‬בנושא ‭"‬פדגוגיה‭ ‬חדשנית". ‬המרחב‭ ‬מאפשר‭ ‬למידה‭ ‬פעלתנית‭ ‬בנושא‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד. ‬בחדר‭ ‬ביקרו‭ ‬עד‭ ‬עתה: ‬מנהלי‭ ‬בית‭ ‬ספר, ‬גננות‭ ‬מובילות, ‬רכזי‭ ‬עברית, ‬מורי‭ ‬מורים, ‬סטודנטים‭ ‬ומורים. ‬צוות‭ ‬הפסג‭"‬ה‭ ‬פיתח‭ ‬מערכים‭ ‬לדוגמה‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לבסס‭ ‬את‭ ‬הלמידה‭ ‬החדשנית‭.‬

לפניכם טעימה מחומרי החדר שפותחו בפסג"ה. מוזמנים לקבל את החומרים בפסג"ה או במייל, לכל אחד מהתפקודים.

קהילות הגנים של מתי"א עוסקות בהשתלמות תש"פ בנושא השותפות. השבוע נפתח מפגש "שותפות עם הורים" במיקומה של כל אחת על ה"עץ" -הכלי שלנו לתקשורת תוך אישית.

נשמח לייעץ ולסייע בכל שאלה!

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם