מרחב למידה פסח

  • מרחב הלמידה במסדרון הפסגה שינה את פניו לנושא פסח
  • ניתן להגיב בסוף הדף
ביקשנו ללמד כיצד מרחב עם ריהוט בסיסי ניטראלי יכול לשנות את צורתו במעבר מנושא לנושא ולשרת תחומים רבים ומגוונים.
בחרנו להתמקד בחג הפסח הממשמש ובא. הרגשנו שזהו חג מאד משמעותי בלוח השנה שבבתי הספר מקבל לעיתים פחות מתשומת הלב הראויה לו בזכות ההשקעה הרבה בפורים והיציאה לחופשת פסח בתחילת חודש ניסן.
ביקשנו להדגיש את שמו של חג הפסח, חג האביב, ואת המהות וההכרח שיחול באביב דווקא. במיוחד השנה שאף הוספנו חודש כדי שזה יקרה.
ההתבוננות בליל הסדר כמורים ומחנכים מאפשרת ללמוד פדגוגיה במיטבה, כפי שחז"ל עיצבו אותה לדורות.
הישיבה הרב גילאית המשותפת, החיבור האישי לתכני הערב, הפעולות המעשיות המעוררות קשב ותשומת לב ובראש ובראשונה השתתת העברת המסר על שאילת שאלות, נראו לנו אבני יסוד שנוכל לבדוק איך ליישם תמיד.
אנו מזמינות את המורים להגיע לפסגה, להתבשם מפרחוניות האביב, לקרוא את המקורות היוצרים הקבלות בין דברי חז"ל לבין מחקרים עכשיוויים בנושאי חינוך והוראה משמעותית, ולבנות נדבך נוסף המבוסס על תובנות ומחשבות שלכם

 

 


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *



ערכות פסח

raheli

מידי שנה עמל צוות מהפסג"ה, יחד עם צוותים מכל בתי הספר בבנימין לפיתוח ערכה ייחודית, חווייתית ומעשירה לתלמידי בתי הספר, באמצעותה ילמדו לקראת ליל הסדר. כמו כן, במהלך הסדר, יפעילו את משפחתם על ידי תכנים והפעלות אלו. לפניכם ערכות


למידת עמיתים בפסג"ה בית-שאן ובעידן

raheli

צוות הפסג"ה המורחב יצא ללמידת עמיתים בפסג"ה בית-שאן לגבי מרכז "תמורות" לסימולציות ול"עידן טכנולוגי" לגבי מפעל חברתי  ולגבי השתלמויות בהובלת מורים מעמק המעיינות. למדנו רבות מנסיונם של עמיתינו, במיוחד על חלומות, ברק בעיניים, מעוף ואיך להכין מרק עוף משרוכי