מרחב למידה

אנחנו שמחים לבשר על פתיחת מרחב למידה במסדרון הפסג"ה

-ניתן להגיב בסוף העמוד

התפישה הפדגוגית שהנחתה את יצירת המרחב הייתה שכל מקום ופינה בבית הספר יכול להפוך לחלל שמתרחשת בו למידה.המסדרון אינו רק מקום שנוצר באופן טכני כדי לקשר בין כיתות, אלא, יש לו חשיבות בפני עצמו.

 

"למידה" לא מתרחשת רק בהקשר של מורה- תלמידים- לוח- שולחנות- כיתה אלא בהקשרים מגוונים המדמים מצבים של החיים הטבעיים
השקענו בפינות אסתטיות ומזמינות המכבדות את הנושא הנלמד ויוצרות חוויה נעימה לעין ומושכת לב.

בכל פינה השארנו משימות מעשיות ללומד העצמאי, שאלות לדיון בזוגות, ודרכי תגובה והפרייה הדדית גם למבקרים שונים בפסג"ה שאינם נמצאים בה באותה עת

 

במרחב הצבנו רעיונות לשימוש בכיתות ובמסדרונות בנושא אליעזר בן יהודה ושבוע השפה העברית; עיון מחודש בספר "הבכור לבית אב"י", לימוד מילים חדשות מאוצר המילים המתחדש, שאלות עמ"ר (ערך, מעורבות, רלוונטיות) לעיון ודיון וגולת הכותרת: השראה מהמורים הראשונים שלימדו עברית בעברית במושבות הראשונות בעלייה הראשונה. האם גם אנחנו, כמותם, נזכה להטמיע שפה (פדגוגית) חדשה?


4 תגובות

  • גיטי ציק הגיב:

    הרעיון הוא מקסים. לדעתי, כדאי להשתמש בתפאורה בצבעים בתצוגה כדי שזה ימשוך תלמידים. התמונה והחפצים אינם בצבעים. אפשר להניח מפות בצבעים מתחת לתמונה\חפצים. בהצלחה.

  • עירית פילבר הגיב:

    כבר ראיתי את זה בפסגה. מאד מאד מאד יפה ורציני.
    ישר כח
    עירית פילבר

  • משה יצחק הגיב:

    מקסים מרחיב תדעת

  • רחלי ליבר הגיב:

    רעיון מקסים, בעבר השתמשתי בקטעי עיתונות צבעוניים לתיעוד איראועים יוצאי דופן שהיו בעולם ומצאתי שגם שגם במסדרונות בזמן חופשי תלמידים "משקיעים מזמנם" לקריאה, קירות ומסדרונות מדברים….
    ,

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *



Paper

טיפים לעיצוב כתות

raheli

חלק א תמונה זו היא הכיתה האלטרנטיבית הראשונה שפגשתי. (תודה לרעות ברוש!) היא שינתה את חיי המקצועיים לבלי הכר. ברצוני להסביר מה אהבתי בה. איזה מקומות וצרכים עמוקים שהיו חבויים וכמוסים בי כמורה היא פתחה. מה ראיתי בתמונה? נינוחות.


בקור צוות פסג"ה גוש-ארבע בפסג"

raheli

נפגשנו בפסגתנו ליום למידה הדדית עם צוות פסג"ה קרית-ארבע וגוש עציון. למדנו יחד את עקרונות קהילה מקצועית לומדת, העמקנו ביישום של קהילה בצוות עצמו, קיבלנו אחד מהשני כל אחד בתפקידו רעיונות לשיפור וקידום עבודתינו. נמשיך לשתף פעולה