פדגוגיה מוטת עתיד

המציאות סביבנו עוברת שינויים רבים ובקצב מהיר. אנחנו צועדים אל עבר עתיד עתיר טכנולוגיה, קידמה, מהירות, נגישות וחדשנות. על מנת לתת מענה לקצב המהיר של השינויים במאה הנוכחית הקים משרד החינוך יחידת תכנון פדגוגיה מוטת עתיד המהווה מצפן מערכתי ללומד במציאות משתנה ולאור מגמות העתיד.
בליבת המודל שישה עקרונות יסוד כלליים, המושפעים ממגמות העתיד ומיושמים באופן הוליסטי בהיבטים פדגוגיים וארגוניים, תוך ניצול ההזדמנויות, הטכנולוגיות והסביבות המאפשרות. העקרונות הם: פרסונליות, שיתופיות, אי פורמליות, גלוקליות, תמורתיות, תכלול של זהות ויעוד אישי.
להרחבה על כל עיקרון לחץ כאן
צוות הפסג"ה בחר להתמקד בנושא: קהילה מקצועית לומדת המדגישה את ערך השיתופיות מתוך כבוד והערכה לדעתו של כל פרט בקהילה (פרסונליות). הלמידה בקהילה שוברת את מוסכמות הלמידה הפורמלית ומניעה לתכלול של זהות ויעוד אישי.
על מנת לסייע למורה בשטח להשתמש בפרקטיקות הוראה תומכות פדגוגיה מוטת עתיד (פמ"ע), צוות הפסג"ה אסף פרקטיקות מגוונות התומכות בפדגוגיה מוטת עתיד.

בהצלחה רבה
חיה וכל צוות הפסג"ה

פרקטיקות תומכות פמ"ע

 

ספר פדגוגיה מוטת עתיד 2 (ינואר 2019)

הספר השני של פדגוגיה מוטת עתיד – מגמות, עקרונות, השלכות ויישומים.

לקריאת גרסת שני עמודים (מומלץ)

לקריאת גרסת עמוד בודד

לקריאת התקציר

 

עקרונות הפעולה הם

פרסונליות – התאמת תכנים, מוצרים ושרותים לצרכים הייחודיים של הפרט.

שיתופיות – תהליך בו שתי ישויות או יותר פועלות יחדיו כדי לממש או להשיג יעד משותף בהצלחה.

אי-פורמליות – ארועים וחוויות למידה בכל עת ומקום, במרחבי החיים השונים שאינם מתוחמים במסגרות למידה פורמלית ומשפיעים על הלומד לאורך זמן.

גלוקליות – פיתוח זהויות ותודעה גלובלית ולוקלית ויצירת איזון ביניהן כדי לפעול ולשגשג בו זמנית במרחב העולמי והמקומי.

תמורתיות – יכולת ארגונית ואישית לפעול, לשגשג ולשמר את הרלוונטיות בעידן של מציאות מורכבת המשתנה באופן מואץ.

תכלול של זהות וייעוד אישי – יצירת משמעות אישית, תחושת תכלית וגיבוש עצמי שלם במציאות של תמורות מואצות.

 

פרקטיקות תומכות פמ"ע

 

נשמח לייעץ ולסייע בכל שאלה!

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם