חומרים בתגית: תפקיד מנהלת גן

תפקודי‭ ‬לומד‭ ‬הם‭ ‬שורה‭ ‬של‭ ‬מיומנויות‭ ‬שנועדו‭ ‬להיטיב‭ ‬ולהעמיק‭ ‬את‭ ‬יכולות‭ ‬הלומד. ‬מיומנויות‭ ‬אלו‭ ‬ממוקדות‭ב ‬תהליכי‭ ‬למידה, ‬בדגש‭ ‬על‭ ‬עקרונות‭ ‬הלמידה‭ ‬המשמעותית: ‬ערך‭, ‬מעורבות‭ ‬ורלוונטיות‭.‬

המאה‭ ‬ה‭- ‬21‭ ‬מזמנת‭ ‬למורים‭ ‬את‭ ‬התובנה‭ ‬שהקניית‭ ‬מיומנויות‭ ‬חשובה‭ ‬לפחות‭ ‬באותה‭ ‬המידה, ‬אם‭ ‬לא‭ ‬יותר, ‬מהקניית‭ ‬ידע, ‬תוכן‭ ‬וחומר‭ ‬הלימוד. ‬תלמיד‭ ‬שרוכש‭ ‬ומיישם‭ ‬את‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד ‬רוכש‭ ‬למעשה‭ ‬כלים‭ ‬המסייעים‭ ‬ללמידתו, ‬להתפתחותו, ‬ולהשתלבותו‭ ‬הקלה‭ ‬בחיי‭ ‬החברה‭ ‬והקהילה‭ ‬שלאחר‭ ‬בית‭ ‬הספר. ‬מתוך‭ ‬תפיסה‭ ‬שההוראה‭ ‬בפסג‭"‬ה‭ ‬היא‭ ‬מודלינג‭ ‬לעו‭"‬ה‭ ‬הבאים‭ ‬בשעריה‭ ‬ומתוך‭ ‬חשיבה‭ ‬שלמידה‭ ‬משמעותית‭ ‬צריכה‭ ‬להתרחש‭ ‬גם‭ ‬במסגרת‭ ‬ההשתלמויות‭ – ‬‭ ‬קיימנו‭ ‬מפגשים‭ ‬עם‭ ‬רוב‭ ‬מורי‭ ‬המורים‭ ‬להעברת‭ ‬נושא‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד. ‬בנוסף, ‬נבנה‭ ‬מרחב‭ ‬פדגוגי‭ ‬שיתופי‭ ‬בפסג‭"‬ה (‬מפג‭"‬ש) ‬המביא‭ ‬לידי‭ ‬ביטוי‭ ‬את‭ ‬התפקודים‭ ‬השונים‭.‬

מטרת‭ ‬החדר: ‬הטמעת‭ ‬התפקודים‭ ‬השונים‭ ‬אצל‭ ‬מורי‭ ‬המורים, ‬מדריכים, ‬מורים‭ ‬וגננות‭ ‬מתוך‭ ‬חוויה‭ ‬רב‭ ‬חושית‭ ‬המותאמת‭ ‬למיומנויות‭ ‬המאה‭ ‬ה21. ‬החדר‭ ‬נבנה‭ ‬לאחר‭ ‬למידה‭ ‬מעמיקה‭ ‬של‭ ‬צוות‭ ‬הפסג‭"‬ה‭ ‬בנושא ‭ "‬פדגוגיה‭ ‬חדשנית". ‬המרחב‭ ‬מאפשר‭ ‬למידה‭ ‬פעלתנית‭ ‬בנושא‭ ‬תפקודי‭ ‬הלומד. ‬בחדר‭ ‬ביקרו‭ ‬עד‭ ‬עתה: ‬מנהלי‭ ‬בית‭ ‬ספר, ‬גננות‭ ‬מובילות, ‬רכזי‭ ‬עברית, ‬מורי‭ ‬מורים, ‬סטודנטים‭ ‬ומורים‭. ‬צוות‭ ‬הפסג‭"‬ה‭ ‬פיתח‭ ‬מערכים‭ ‬לדוגמה‭ ‬על‭ ‬מנת‭ ‬לבסס‭ ‬את‭ ‬הלמידה‭ ‬החדשנית‭.‬