עקרון 2 –
תהליכים מובנים ומנגנונים סדירים

עקרון 1 עקרון 2 עקרון 3 עקרון 4 עקרון 5
יחסי אמון ונורמות של שיתוף תהליכים מובנים ומנגנונים סדירים התמקדות בלמידה ובקשר בין הוראה ללמידה שיח פדגוגי מבוסס נתונים על ידי ייצוגים דיאלוג רפלקטיבי, חקירה, חילוץ תובנות ובחינה עצמית

 

תהליכים מובנים ומנגנונים סדירים

המימד הקהילתי של קהילה מקצועית לומדת בא לידי ביטוי במישור היחסים והאקלים של עבודת הצוות, ואלה נעוצים בנורמות השיח ובמידת האמון ושיתוף הפעולה בין חברי הצוות, וכן ביכולת להכיל שונות ולהתמודד עם מחלוקות וקונפליקטים באופן בונה.    (קהילה מקצועית לומדת בבית הספר/ אבני ראשה)

 

פרקטיקות:

הצוות מקיים מפגשים קבועים במערכת השעות, בתדירות המאפשרת למידה מקצועית אפקטיבית: רצוי אחת לשבוע פגישות הצוות מובנות, יש להן מטרות הידועות לכול, הנושאים שיידונו בפגישה נקבעים מראש, וסיכומים של הפגישות מופצים למשתתפים.

כלי הטמעה-כל"י לגיבוש יעדים

1. מתקיימות שגרות של שיתוף בידע- שיתוף פורמלי (מובנה במערכת השעות) ולא פורמלי.

כלי הטמעה- בחירת ארוע

2. הצוות ממפה את צרכי הלמידה שלו.

כלי הטמעה- בחירת יעדים טובים

3. הצוות נעזר במומחיות חיצונית לפי הצורך.

 

מהנעשה בשטח:

 

מבניות של מפגש פסג"ה בנימין- בית אל

כלי הטמעה- מבניות מפגשי קמ"ל

 

עקרון 1          עקרון 2          עקרון 3           עקרון 4           עקרון 5 

נשמח לייעץ ולסייע בכל שאלה!

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם