עקרון 5 –
דיאלוג רפלקטיבי, חקירה, חילוץ תובנות ובחינה עצמית

 

עקרון 1 עקרון 2 עקרון 3 עקרון 4 עקרון 5
יחסי אמון ונורמות של שיתוף תהליכים מובנים ומנגנונים סדירים התמקדות בלמידה ובקשר בין הוראה ללמידה שיח פדגוגי מבוסס נתונים על ידי ייצוגים דיאלוג רפלקטיבי, חקירה, חילוץ תובנות ובחינה עצמית

 

דיאלוג רפלקטיבי, חקירה, חילוץ, תובנות ובחינה עצמית

למידה מקצועית אפקטיבית של מורים כוללת רכיבים של רפלקציה על הפרקטיקה, חקירה של דרכי הוראה ובחינה עצמית מתמדת.

(קהילה מקצועית לומדת/ אבני ראשה)

פרקטיקות:

 

1. מתקיימת בחינה משותפת של "תאוריות הפעולה" שבסיס פרקטיקת ההוראה של כל מורה ומורה.

כלי הטמעה-פרוטוקול חברות ביקורתית

2. הצוות עוסק בהגדרת בעיות, בזיהוי הגורמים להן וחילוץ תובנות.

כלי הטמעה-פרוטוקול: זיהוי גורמים לבעיה

כלי הטמעה-פרוטוקול: ניתוח אירוע

כלי הטמעה-פרוטוקול: דיון בדילמה

3. מתקיימים תהליכים מובנים של הפקת לקחים מהצלחות ומכשלונות.

כלי הטמעה-מדריך להפקת לקחים

כלי הטמעה-חמישה טיפים לניהול מבוסס נתונים

עקרון 1          עקרון 2          עקרון 3           עקרון 4           עקרון 5 

נשמח לייעץ ולסייע בכל שאלה!

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם